RAJUTAN SEMIOTIKA UNTUK SEBUAH IKLAN STUDI KASUS IKLAN LONG BEACH

Freddy H. Istanto




Abstract


Semiotics is the study of signs and symbols. The theory of which originated from the Language Theory. It is reliable as an analysis method in examining signs. The products designed and created instinctively could be scientifically reasoned by Semiotics. In this study case on cigarette ads of Long Beach pizza-man version%2C the semiotics approach is used. Using the Semiotics theory%2C the analysis between the signifier and the signified in the implementation of the ad accentuates the study.
Abstract in Bahasa Indonesia :

Semiotika adalah ilmu tentang tanda. Semiotika adalah sebuah teori yang berasal dari teori bahasa%2C namun memiliki keandalan sebagai metoda analisis untuk mengkaji tanda. Semiotika juga mengantar produk-produk rancangan terakomodasi untuk diilmiahkan. Lewat studi kasus iklan rokok Long Beach versi Pizza-man%2C pendekatan semiotika digunakan untuk membedah iklan rokok ini. Kupasan antara penanda (signifier) dan petanda (signified) dalam eksekusi iklan ini memperjelas kajian kasus dengan teori semiotika. semiotics%2C semiotics-theory%2C Long Beach.


Full Text: PDF

The Journal is published by The Institute of Research & Community Outreach - Petra Christian University. It available online supported by Directorate General of Higher Education - Ministry of National Education - Republic of Indonesia.

©All right reserved 2016.Nirmana, ISSN: 0215-0905

web stats
View My Stats




Copyright © Research Center Web-Dev Team