INTERPRETASI KONSEP KREATIVITAS ANTARA AKADEMISI DAN PRAKTISI DESAIN KOMUNIKASI VISUAL PADA KUALITAS KARYA KREATIF PEMENANG CITRA PARIWARA KATEGORI PRINT AD (2003-2006)

Alex Waloeyo, Yohanes Moeljadi Pranata, Ani Wijayanti Suhartono




Abstract


How far is the difference and the similarity of academicians dan practicioners’s interpretation in difine the advertising creativity’s concept and to appreciate the creative quality of Citra Pariwara’s winner advertisement works print ad category, from 2003 until 2006. An Advertisement work can be categorized for being creative, if it contains the element of novelty, freshness, innovative, original, and can fulfill it’s early destination, which is to rise the product’s sale or even to solve it’s audience’s problem.


Abstract in Bahasa Indonesia:

Sejauh mana perbedaan dan persamaan interpretasi, antara akademisi dan praktisi Desain Komunikasi Visual, dalam mendefinisikan konsep kreativitas periklanan dan menilai kualitas kreatif karya iklan pemenang Citra Pariwara kategori iklan cetak, mulai tahun 2003-2006. Sebuah karya iklan dapat dikategorikan kreatif jika memiliki unsur kebaruhan (novel), segar, inovatif original, dan mampu memenuhi tujuan awal dibuatnya iklan tersebut, baik untuk meningkatkan penjualan produk maupun untuk memecahkan masalah target audiens-nya.

Kata kunci: Interpretasi, konsep kreativitas, iklan cetak pemenang Citra Pariwara.


Keywords


Interpretation, creativity’ concept, Citra Pariwara’s winner works.

Full Text: PDF

The Journal is published by The Institute of Research & Community Outreach - Petra Christian University. It available online supported by Directorate General of Higher Education - Ministry of National Education - Republic of Indonesia.

©All right reserved 2016.Nirmana, ISSN: 0215-0905

web stats
View My Stats




Copyright © Research Center Web-Dev Team