WACANA LOKAL PADA GAYA IKLAN INDONESIA KONTEMPORER

Bagus Limandoko




Abstract


A designer is demanded to be always original%2C innovative and produce the best possible result to be able to move target audience to purchase a certain product or service offered. However%2C there are dominant factors affected the have-to-be-taken design decisions. In the end the style produced by the designer is shaped by the strongest influences happened during the creative process.
Abstract in Bahasa Indonesia :

Seorang desainer dituntut untuk selalu berinovasi dan menghasilkan karya-karya yang original serta sanggup membuat khalayak sasaran tergerak untuk mendapatkan produk atau jasa tertentu yang ditawarkan. Namun dalam berinovasi tersebut banyak sekali faktor dominan yang mempengaruhi keputusan-keputusan desain yang harus diambil. Napas dari gaya yang dihasilkan akhirnya terbentuk dari pengaruh-pengaruh terkuat pada saat proses kreatif dilaksanakan. designer%2C style%2C influence%2C local.


Full Text: PDF

The Journal is published by The Institute of Research & Community Outreach - Petra Christian University. It available online supported by Directorate General of Higher Education - Ministry of National Education - Republic of Indonesia.

©All right reserved 2016.Nirmana, ISSN: 0215-0905

web stats
View My Stats




Copyright © Research Center Web-Dev Team